Pilepigdu

Bild von Dieter J Baumgart
Bibliothek

Gom-ning sen tar yood duni
wa n yud yaa la-boeedga

Wenkat kango, re ti yaab sen da naan pilepigda n se. Mikame ti ying le kae sen na n maan yaolem pilempigda ye. Pigs kaye, yiin-tiib kaye, baa fui ra kale ket sen nen ko yaolem damba, ti b welg taaba ye, ti wen wala tug puud b sa nyigdye.

B ra yaa pilempig kumse.

Singra, b ra pa tar yam wab taaba ye, b ra baasda b meng ti sebga rick-db, b mii n zomda bum-puuda, toe ti b belem paas puuda neerem.
Basgo, raar a yembre, sida wa puk-b-lame : ned pa gesd-b-ye. Pilempig mensa mi n tisda bamb ne bamb maoba faa, n deegd – bamb ziiga.
B taaba ra pa ne b ye : said la woto.
La ri lab bang ti b ya kumse. B ra toe n bang ri pinda, b toore, bala b ra pa neb mens ye. La bamb na pa sok-b meng n ye. Zoen sekame ti taaba ne bamb neerma. Bala yood ka be ti b ges b mens ye.

La ne sida, ned sen da pa neba, b suura ra pa noomye. Al ti b yik tirga n keng sen naanda yoya nenge n ti zabre. N zi n tagsde, a gesa pilempig kumsa n bas n yeele mwomda y zabra voore. « La y tuumd tumame, la ne sida, bumb kale sen na n ko y ye. Ri me, yam san n da tar l yun-tuba, pigsa, yinga fo ra nan kii raar ye walaf taaba sen voya. Ren la-frata ? »

« Yeen », a pilempig kum sen yeele. « Mam vima pog ti mam san toog n kit tim taaba suur yi noogo, m ratame. »
Ti naanda, yeel ti ye suur saan mame, bala ye ra pa teed woto pipiye. A tagsa wosgo, n bas n dik sardo : « mam nan maama yamb raabo, n kit ti b ne-y mosa, la yamb pa na n ki ye. La yaool n ka na paam ying ye. Keng ninsaal neng e, fo na yu laado sen boeeda. »

Dieter J Baumgart

Traduit en Mooré par Pascal Kafando, Bourkina-Faso

Interne Verweise